Saturday, January 10, 2009

Majlis Ijazah Asas dan Potong



Pada 6 januari yang lepas, buat pertama kali dalam semester 2 sesi 2008/2009 Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi telah menganjurkan Majlis ijazah asas dan potong. Tahniah kepada para ahli yang telah diijazahkan.

Yang asas dah mula boleh belajar, yang potong pula dah selamat masuk ke peringkat selanjutnya. Moga-moga anda sempat ke ijazah tamat semester ini InsyaAllah.



Nak bercerita sikit bab ijazah ni seronok juga. Dah lama kita tak buat ijazah pergi ke rumah persatuan dengan bas. Kali ini kita buat. Selalunya kita tong-tong kereta exco-exco untuk bawa mereka ke rumah persatuan. Tapi kali ini persatuan sudah mula fikir untuk lebih maju dan mantap dalam bidang pentadbiran. Salah satunya inilah usaha para exco. Bas mula tunggu di Kelompok Amanah pada jam 8 malam. kemudian bergerak ke kelompok-kelompok lain. Selamatlah mereka menaiki basi ini dan sampai ke Rumah Persatuan di Seksyen 15 Bandar Baru Bangi.

Bila nak berijazah pula kita tengok ada yang macam gementar. Mesti tangan masing-masing sejuk masa nak berjabat tangan dengan YM Guru Utama. Mana kitaorang tau? alaaaa... kami pun sama la dulu.. heheeh..

Selesai ijazah adalah pulak 3 orang baru abis kelas. Nasib baik la ada orang yang ambil mereka dari Uniten pukul 10 malam. Kalau tak Ijazah Semester depan la jawabnya. Setelah selesai ijazah asas dan Ahli ijazah potong dimandikan, maka bersantaplah mereka. Turut diberikan kain putih untuk disematkan di pembaringan.
Ingat, jangan conteng pulak kain tu. mahal woooo...


No comments: