Thursday, January 1, 2009

Majlis Sepetang Bersama Naib Presiden

Majlis Sepetang Bersama Naib Presiden Silat Cekak Hanafi Malaysia


Salam sayang untuk semua ahli.

Untuk pengetahuan semua ahli, pada 1 Januari 2009 bertempat di rumah Encik Kamaruzzaman (Abang Khalid) ada diadakan majlis “Sepetang Bersama Naib Presiden”. Majlis ini adalah majlis perjumpaan ringkas tentang strategi Silat Cekak Hanafi Malaysia untuk meluaskan empayar mereka yang pernah kukuh gemilang sebelum ini.

Dalam majlis tersebut, dihadiri oleh otai-otai Silat Cekak yang pernah belajar dengan tangan Almarhum Ustaz Hanafi sendiri. Antara hal-hal yang berbangkit ialah apakah perancangan untuk membuka kelas-kelas baru di daerah-daerah baru khususnya di Negeri Sembilan. Selain itu juga turut dibincangkan adalah aktiviti yang akan datang seperti Hari Tenaga Pengajar yang akan berlansung pada 17 Januari 2009 nanti. Ada juga disingkapkan kisah-kisah dan hikmah-hikmah perjuangan yang pernah diperjuangkan oleh Almarhum Ustaz Hanafi pada suatu masa dahulu. Penulis yang mengantok terus tak jadi tido sebab best sangat. (ingat nak curi-curi tido.. heheheehh)

Selepas selesai majlis penerangan yang diketuai oleh Tuan Haji Amrudin bin Haji Buang, ada juga diselitkan dengan luahan dan hal-hal berbangkit oleh-oleh ahli lain. Biasalah dalam mana-mana perbincangan pasti aka nada sesi soal jawab. Uniten juga tak ketinggalan untuk merebut peluang ini. Uniten yang diwakili oleh Naib Yang Dipertua dan Exco Persilatan telah menyusulkan pemohonan maaf diatas ketidakhadiran ke Majlis Minda Hanafi Universiti Kebangsaan Malaysia. Dan pemohonan diterima oleh Saudara Rahman yang mewakili UKM.

Selepas itu ape lagi, Majlis makan la pulak. So kami pun tak lepas peluang memenuhkan perut masing-masing yang dari tadi menunggu masa untuk menyental makanan-makanan yang ada terhidang. Setelah menjamu selera kami dari UNITEN pulang dari rumah Abang Khalid dalam jam 6.30 petang

No comments: