Monday, March 9, 2009

Kami Bermain Futsal





Pada 8 mac yang baru lalu. Pihak pusat telah menganjurkan Karnival Futsal dan Persatuan kita telah menghantar wakil bagi memeriahkan karnival tersebut. Kita telah menghantar 2 team iaitu team lelaki yang dikenali sebagai Teluk Subang dan team wanita yang dikenali sebagai Uniten-KPTM serikandi.





Perjalanan kami bermula pada jam 8.30 pagi dan sampai disana dalam jam 9 pagi yang pada masa itu match dah pun bermula tapi bukan match kamilah. Akhirnya team lelaki bergelut dengan team dari KL dengan kemenangan 2-1 dan seterusnya menentang pihak UKM dengan seri 1-1.

Bagi team serikandi, satu kejadian aneh berlaku. Mereka telah mendapat tempat kedua dalam pertandingan ini. Sungguhpun ramai diantara mereka yang kaki bangku, tetapi amat memeranjatkan mereka dapat mencapai tempat kedua dalam pertandingan.

Lelaki pula hanay sempat ke Quater final dengan kalah 3-1 ditangan Kaki Pangku dari UPM. Mereka ni hebat lain macam. Tercengang juga kami dibuatnya. Pada masa yang sama, sukan rakyat di gelanggang sebelah berlansung dengan meriah dihiasi gelak ketawa dan kekecohan dari Abang Khalid. Nampak macam sukan rakyat lagi menyerlah dari futsal.

Selepas itu kami semua dijemput ke rumah Guru Utama untuk sedikit jamuan disana. Inilah kali pertama kami kesana dan hidangan yang dihidangkan cukup enak sebab semuanya free.

No comments: